Gazetki promocyjne

Podział gazetek promocyjnych - Traffic, lifestyle i Big Bang

Zespół Techników i Specjalistów ds. Technologii i Jakości
sty 24 2017

gazeta reklamowaGazetki promocyjne podzielić można na kilka różnych sposobów. Można mówić o elektronicznych i papierowych. Niektóre z nich są dołączone do czasopism, inne znajdują się w naszym skrzynkach pocztowy. Inny sposób podziału dotyczy również częstotliwości ich ukazywania. Można mówić gazetkach traffic, czyli cyklicznych oraz lifestyle, a więc okazjonalnych. W tych pierwszych prezentuje się produkty kupowane przez cały rok oraz ofertę całościową. Gazetki lifestyle będą skierowane do konkretnych grup odbiorców i mamy tam konkretne grupy produktów. Niekiedy również wprowadza się gazetki Big Bang, które maja zaprezentować jakieś wielkie wyprzedaże, to konkretna oferta często związana z sezonowymi promocjami. Realizowane są kilka razy w roku i najczęściej te promocje są mocno reklamowe, by dotarły do jak największego grona osób.

Anatomia gazetki, czyli jak oni ją robią?

Sieci handlowe starają się prześcigać w rozbudowanych gazetkach, gdzie tych produktów będzie bardzo wiele i każdy w jak najlepszej cenie. Strony gazetki kuszą grafiką, bogatymi ilustracjami i specyficznymi komentarzami. Mogłoby się więc wydawać, że każdy produkt będzie niepowtarzalny. Nic bardziej mylnego. Zasady tworzenia gazetek są takie same.

Zasada 1. Każda gazetka ma swój cel

Może być nim tzw. zwiększenie wartości koszyka firmy, a więc pochwalenie się przed klientami, że w ofercie znajduje się bardzo wiele produktów, informowanie ich o nowych produktach oraz dostawach. Jysk gazetka buduje oferty tak, by zwiększyć w miarę możliwości ruch w samym sklepie przez umieszczenie ofert specjalnych i dużych promocji.

Zasada 2. Każda gazetka skierowana jest do określonego odbiorcy

Koncepcja i wygląd gazetki jest tak przygotowywana, że ma to dotrzeć do konkretnej grupy klientów. Zdarza się, że jeden sklep ma kilka różnych gazetek, które są kierowane do różnych klientów. Dla osób starszych z dużymi literami i ilustracjami, dla dzieci z kolorowymi gazeta promocjezabawkami, czy dla dorosłych szukających promocji dla domu.

Zasada 3. Towary w gazetce nie są dobrane przypadkowo

Towary w gazetce są ułożone w odpowiednich kategoriach, rodzajach i branżach. Sklep doskonale wie na co chce zwrócić uwagę klienta.

Zasada 4. Gazetka reklamowa wydawana jest w określonym czasie

Gazetki pojawiają się najczęściej przed tymi dniami, które sprzedażowo są najbardziej aktywne, a więc najczęściej wydawane są w weekend, gdyż handel w niedzielę jest bardzo popularny wśród Polaków. Klient ma pamiętać o produkcie jaki będzie dostępny.

Zasada 5. Najlepsze promocje są zawsze na górze prawej strony gazetki

W prawym górnym rogu znajdują się te produkty, które sklep chce sprzedać, patrzymy bowiem od lewej do prawej strony i dlatego tam nasz wzrok się zatrzyma. Najrzadziej patrzymy na dolną część strony, dlatego znajdujące się tam produkty muszą być wyróżnione szczególnie.

Zasada 6. Pierwsza strona – najważniejsza

Jeśli strona pierwsza nie wygląda dobrze to możliwe, że klient w ogóle nie będzie zaglądał do gazetki. Dlatego ten element jest kluczowy.

Udostępnij