Gazetki promocyjne

Gazetka promocyjna - sposób na tańsze zakupy

Zespół Techników i Specjalistów ds. Technologii i Jakości
Styczeń 25 2017

promocje AGDGazetek reklamowych w naszym kraju wydawane jest rocznie ponad 6 miliardów, a jest to pewnie wielkie niedoszacowanie. Powinniśmy się jednak z tego cieszyć, ponieważ dzięki nim można naprawdę skorzystać.

Zaczęło się w Warszawie, w 1996 roku, kiedy w stolicy właśnie powstał pierwszy hipermarket, sklep typowo wielobranżowy, w którym bardzo szybko zaczęły się rozsmakowywać rodziny chodzące tam na zakupy jako wyjście rodzinne. Zakupy stały się dodatkiem do przeglądania dóbr.

Od tego czasu minęło już dobre 20 lat i w tym okresie rynek zaczął wypełniać się wszelkiego rodzaju marketami różnej wielkości, sieciami i pojedynczymi sklepikami. Pojawiło się też zróżnicowanie tematycznie między innymi mamy dzisiaj markety ogólne, jak i budowlane czy z elektroniką. Od początku pojawiły się też akcje promocyjne, wśród których jako pierwsze mięliśmy gazetki reklamowe.

Warto czytać gazetki

Wspomniane 6 miliardów gazetek to nakład 8,5 tysiąca tytułów wydawanych regularnie. Aż 88% obywateli naszego kraju dostaje je i czyta regularnie.

Króluje łopatka bez kości

Skalę zjawiska dobrze pokazuje rok 2015. W ciągu 12 miesięcy w gazetkach pojawiło się 1,7 miliona promocji, z czego aż 626 dotyczyło łopatki bez kości. Królowały gazetki sieci Kaufland, Lidl i Rossmann. Co ciekawe, lider pod tym względem, Kaufland, jest niespecjalnie zainteresowany reklamą w innych mediach, co pokazuje siłę gazetek. Jest to kluczowe narzędzie w budowie relacji sklep-klient.

Warto podkreślać, że gazetka jest przede wszystkim sposobem na oszczędzanie. Oszczędzanie to w ostatnich latach moda, ale nie da się ukryć, że też działanie rozsądne i dla wielu osób po prostu konieczność.

W związku z tym jedną z lepszych rad odnośnie oszczędzania jest regularne przeglądanie gazetek reklamowych. Przeglądanie gazetek pozwala nam wyłapywać wszystkie aktualne promocje. Do tego dochodzi jeszcze wiedza o wszelkiego rodzaju nowych sklepach, co też zwykle wiąże się z reklamami. Na koniec dostajemy też podstawowe informacje o sklepie, jak dokładna lokalizacja i godziny otwarcia, jako jedno z ważniejszych informacji. 

Udostępnij